Positioneren als onderwijs­instelling

Positioneren is kiezen om gekozen te worden

Is het voor mensen onduidelijk waar je als organisatie voor staat? Zijn er verschillende ideeën over waar je als organisatie naartoe moet? Krijg een heldere positionering met deze training.
Beoordeling door onze deelnemers
4.5/5
4.5/5

Over de training Positioneren als onderwijs­instelling

In de huidige maatschappij is het belangrijk dat je als school laat weten waar je voor staat. Scholen die zich baseren op een oerkarakter zijn succesvoller. Vanuit een karakter kan elke organisatie verschil maken in wie ze is en hoe ze dingen doet in plaats van alleen wat ze doet.

Toch slagen er nog maar weinig scholen in een authentieke, relevante en bovenal onderscheidende positionering te communiceren. De kracht zit met name in een herkenbare eigen merkpersoonlijkheid.

Een heldere positionering geeft ouders, leerlingen, maar ook personeel een overtuigende reden waarom ze voor jouw school moeten kiezen.

Leerdoelen

  • Een uitgewerkte, complete positionering  passend bij jouw school. Samen gaan we op zoek naar de kernboodschap.
  • Kennis in hoe deze positionering met de juiste middelen naar buiten kan worden gebracht.
  • Kennis van alle vaardigheden die belangrijk zijn als professional op het gebied van schoolpositionering en onderwijsmarketing.

Programma

De trainers laten eerst aan de hand van voorbeelden zien waar dat gevoel van positionering nu precies in zit. De deelnemers krijgen sterke, branche-gerelateerde organisaties te zien die tegenover elkaar staan. Deze organisaties zijn duidelijk hetzelfde in “wat” ze doen, maar heel verschillend in “hoe” ze dit doen.  Vervolgens wordt uitgelegd hoe je dit voor je eigen organisatie kunt bepalen. Welke stappen moet je ondernemen om te bepalen wat jouw karaktervolle positionering is? De trainers geven je kleine opdrachtjes om dit voor jezelf alvast in kaart te brengen. Dit gebeurd met duidelijke methoden en modellen die uitgelegd worden om alvast de eerste stappen te zetten. Aan het einde van de sessie krijgen de deelnemers een boek mee. Hier staat bijna alles in.

Aan het einde van de dag ben je geïnspireerd met allerlei goede voorbeelden, je snapt welke stappen je moet ondernemen om te kunnen positioneren én je hebt voor je eigen organisatie al een paar eerste gedachten en ideeën op de kaart gezet. 

Voor wie is deze training bestemd?

Voor directeuren, marketeers, communicatiemedewerkers &  HR-medewerkers. 

InCompany

Deze training voor jouw organisatie laten verzorgen? Inschrijven als InCompany is mogelijk. Samen kijken we naar het vraagstuk waarop we de meest passende oplossing aanbieden. Zo wordt de training aangepast naar de vraag en behoeften van jullie organisatie. Neem contact met ons op voor meer informatie of vul het onderstaande InCompany formulier in waarna wij contact met je opnemen voor een op maat aanbod.

Kosten

€ 850,- (inclusief intake, boek, 1,5 dag training, feedback tussendoor en lunch)

Waar en wanneer

La Vie Meeting Center
Lange Viestraat 371
3511 BK Utrecht
Deze locatie bevindt zich in het centrum van Utrecht en is het best bereikbaar per openbaar vervoer

Kosten

€ 700,- (inclusief boek, 1 dag training, feedback tussendoor en lunch)

Data

Deze Masterclass wordt twee keer aangeboden

Eerste mogelijkheid:
2 november 2022 van 9.00 – 17.00 uur

Tweede mogelijkheid:
8 maart 2023 van 9.00 – 17.00 uur

Alle Masterclasses zijn inclusief lunch

Docenten

Lara Molendijk en Theo Jaspers